8. oktober 2024
Fællesmøde i Lejerbo Frederiksborg
Nye indsigter og stærkt fællesskab
Stemningen i Hillerød er god, da de mange fremmødte bestyrelsesmedlemmer lige så stille drysser ind i lokalet. Der bliver hilst, småsnakket og nikket rundt, inden mødet går i gang – mange kender allerede hinanden.
Alle er de samlet til det årlige fællesmøde for afdelingsbestyrelser i Lejerbo Frederiksborg. Her får de mulighed for at udveksle erfaringer og samtidig blive opdateret på nyt fra drift og administration. I år er det tredje gang, de mødes. Samarbejde og fællesskab er i fokus, også når det gælder bestyrelsesarbejdet.
Beboernes talerør
Initiativet til fællesmødet kommer fra afdelings- og organisationsformand Connie Frederiksen. Men hun vil ikke tage hele æren selv. ”Den tidligere organisationsformand og jeg synes det kunne være en god ide at stikke en finger i jorden hos bestyrelserne – og høre deres mening om vores og Lejerbos arbejde,” fortæller hun. ”Bestyrelserne er jo beboernes talerør, så vi skal tage deres input seriøst.”
”Derfor er det rigtig godt at tage dem op i dette forum, hvor vi både kan trække på hinandens erfaringer, men også kan få et direkte svar fra driften. Jeg har fornemmelsen af, at vi kommer en del tvivl til livs her, hvor alle kan komme til orde,” forklarer hun.
Stemningen i Hillerød er god, da de mange fremmødte bestyrelsesmedlemmer lige så stille drysser ind i lokalet. Der bliver hilst, småsnakket og nikket rundt, inden mødet går i gang – mange kender allerede hinanden.
Alle er de samlet til det årlige fællesmøde for afdelingsbestyrelser i Lejerbo Frederiksborg. Her får de mulighed for at udveksle erfaringer og samtidig blive opdateret på nyt fra drift og administration. I år er det tredje gang, de mødes. Samarbejde og fællesskab er i fokus, også når det gælder bestyrelsesarbejdet.
Beboernes talerør
Initiativet til fællesmødet kommer fra afdelings- og organisationsformand Connie Frederiksen. Men hun vil ikke tage hele æren selv. ”Den tidligere organisationsformand og jeg synes det kunne være en god ide at stikke en finger i jorden hos bestyrelserne – og høre deres mening om vores og Lejerbos arbejde,” fortæller hun. ”Bestyrelserne er jo beboernes talerør, så vi skal tage deres input seriøst.”
”Derfor er det rigtig godt at tage dem op i dette forum, hvor vi både kan trække på hinandens erfaringer, men også kan få et direkte svar fra driften. Jeg har fornemmelsen af, at vi kommer en del tvivl til livs her, hvor alle kan komme til orde,” forklarer hun.
Lars og Lars bag roret
Stemningen er afslappet, også selv om dagsordenen er lang. Forretningsfører Lars Schmidt og driftschef Lars Michael Hansen, eller bare ”Lars og Lars”, styrer mødet med lige dele alvor og humor. Når den ene forklarer, følger den anden op med en hurtig bemærkning, der får latteren frem hos mange.
Første punkt på dagsordenen er en opdatering fra administrationen, blandt andet om det nye Facility Management-system.
”Det er en stor forbedring,” siger Lars Schmidt, og der er da også positiv respons fra alle, der melder ind med en kommentar. Der bliver ligeledes talt om Emoove, som nu digitalt håndterer både ind- og fraflytninger.
Ris og ros til driften
Efter en kort pause er det tid til næste punkt: Ris og ros til driften. Her får alle mulighed for at tage ordet og dele deres oplevelser og udfordringer. P-pladser, ladestandere, servicering af vaskemaskiner og kontakten til beboerservice er blandt de emner, der debatteres. Lokalinspektør Carsten Hempel-Hansen noterer flittigt, når der er noget, der lige skal tjekkes op på efterfølgende.
Alle bliver klogere
Efter en livlig men sober debat er det tydeligt, at der er masser af gode informationer at hente. Lissen Dræby, som er forholdsvis ny på formandsposten i Møllebakken, er en af dem, der får meget ud af mødet.
”Der er en del at holde styr på som ny, så jeg synes, det er godt at være med her. Jeg lærer noget,” smiler hun.
Lars Schmidt runder mødet af med et vigtigt perspektiv: Møderne giver ikke kun bestyrelserne mulighed for at dele deres synspunkter, men Lejerbo får også indsigt i de udfordringer og ønsker, som optager beboerne i hverdagen.
"Vi bliver klogere på, hvad der fylder ude i afdelingerne, og det er guld værd for os," siger han.
Fællesmødet viser også tydeligt, at samarbejdet mellem bestyrelser og drift ikke kun handler om praktiske løsninger. Det handler også om at opbygge et stærkt fællesskab.
Stemningen er afslappet, også selv om dagsordenen er lang. Forretningsfører Lars Schmidt og driftschef Lars Michael Hansen, eller bare ”Lars og Lars”, styrer mødet med lige dele alvor og humor. Når den ene forklarer, følger den anden op med en hurtig bemærkning, der får latteren frem hos mange.
Første punkt på dagsordenen er en opdatering fra administrationen, blandt andet om det nye Facility Management-system.
”Det er en stor forbedring,” siger Lars Schmidt, og der er da også positiv respons fra alle, der melder ind med en kommentar. Der bliver ligeledes talt om Emoove, som nu digitalt håndterer både ind- og fraflytninger.
Ris og ros til driften
Efter en kort pause er det tid til næste punkt: Ris og ros til driften. Her får alle mulighed for at tage ordet og dele deres oplevelser og udfordringer. P-pladser, ladestandere, servicering af vaskemaskiner og kontakten til beboerservice er blandt de emner, der debatteres. Lokalinspektør Carsten Hempel-Hansen noterer flittigt, når der er noget, der lige skal tjekkes op på efterfølgende.
Alle bliver klogere
Efter en livlig men sober debat er det tydeligt, at der er masser af gode informationer at hente. Lissen Dræby, som er forholdsvis ny på formandsposten i Møllebakken, er en af dem, der får meget ud af mødet.
”Der er en del at holde styr på som ny, så jeg synes, det er godt at være med her. Jeg lærer noget,” smiler hun.
Lars Schmidt runder mødet af med et vigtigt perspektiv: Møderne giver ikke kun bestyrelserne mulighed for at dele deres synspunkter, men Lejerbo får også indsigt i de udfordringer og ønsker, som optager beboerne i hverdagen.
"Vi bliver klogere på, hvad der fylder ude i afdelingerne, og det er guld værd for os," siger han.
Fællesmødet viser også tydeligt, at samarbejdet mellem bestyrelser og drift ikke kun handler om praktiske løsninger. Det handler også om at opbygge et stærkt fællesskab.